Един ден в Кемниц

Писма от Германия

След 8-месечно обучение по немски език, културна и педагогическа подготовка, дойде големият ден. Всички ние, участниците, преминали обучението си и взели важните си изпити, заредени с много емоция и положително настроение, водени от нашите ръководителки – Евелин Заркина и Диана Карабожилова, потеглихме за гр. Кемниц /бившия Карлмарксщад/ в Източна Германия.
Малцина от нас бяха пътували със самолет преди и затова усещането сред повечето беше невероятно. След безкрайните проверки на летището и многото притеснения дали не сме прекалили с багажа, се качихме на борда. Чувството, когато усетиш, че нямаш земя под краката си, е неописуемо!…
Наслаждавахме се на гледката сред облаците и дори снимахме дъга.
Възхитихме се на Берлин, когато го наближихме, и снимахме този зелен и подреден град от птичи поглед.
Когато кацнахме на летището, бяхме очаровани от топлото посрещане на партньора ни – „F+U” от Кемниц. Това напълно преобърна представите ни, че немците са студени хора. След 30-минутно препускане с куфарите през Берлин се качихме в автобуса и потеглихме към Кемниц. След три часа пристигнахме в нашия дом за следващите три седмици.
Лагерът, в който ни настаниха, разполага с всичко необходимо, за да се чувстваме добре – като у дома си. На закуската сутринта видяхме и останалите групи, които са настанени тук – ученици от Китай и Португалия, на години около нашите. Всички се сприятелихме и намерихме общ език за много кратко време. Г-н Шрайнер, който отговаря за нашата група, ни проведе инструктаж за престоя ни тук и ни разпредели по работните места.
Привечер отидохме да разгледаме забележителностите на Кемниц. Това е невероятен град, в който отидеш ли веднъж, няма как да не се върнеш отново. Мотивирани сме да научим тук много нови неща, които ще ни бъдат полезни за бъдещата реализация.
Хубавите емоции не спират да ни връхлитат, а се е минал само един ден! Очаквайте впечатленията от следващите дни на престоя ни в Кемниц…

Румяна Момчилова, Аделина Кюнчарска
от Професионална гимназия по туризъм, участници в проект „Немски опит в организацията и провеждането на алтернативен туризъм” към Секторна програма „Леонардо да Винчи”, „Мобилност”

Заедно с китайските си колеги